maanantai 14. heinäkuuta 2008

Nyt loppui leikkiminen läppärin kanssa!!

Todellakin, se kun ei pelannut enää juuri ollenkaan. Se on nimittäin ollut mulla turhan raskaassa käytössä joten siihen tuli ylikuumenemisongelmaa.. Ja ihan ku se ei ois taas riittänyt, laukes Windowskin taas kerran. No, eipä siinä sitten muuta kuin alkaa uudelleen asentaan käyttistä ja ohjelmia. Muuten ihan perushommaa mutta kun läppäri tosissaan oli siinä kunnossa että kun se jotain prosessia yhtäjaksoisesti jauhoi niin kuumeni heti ja meni kiinni. No arvatkaas sainko mä edes sitä Windowsia asennettua! No en tietenkään! Melkeen puoleen väliin pääsin asennusta ku kone keitti ja meni kiinni! Voihan raivo sentään! Eipä siinä sitten auttanut ku ottaa pakastesipulit avuksi.. :D Eli pari pussia hain pakkasesta sipulikuutiota ja laitoin läppärin alle että ne sitä sitten samalla jäähdyttäis. Sitten mä sain jopa asennettua kaikki läppäriin..

Raivostutti kyllä niin suunnattomasti tuo jatkuva koneen kanssa taistelu että ajattelin sitten käydä Netanttilan sivuilla kattelee minkälaisia koneita sitä kautta ois myynnissä. Ja tän koneen tarjouksen näin ekana. Läppäriä en enää halunnut joten nyt mulla on tällainen. Ja mä oon ihan totaalisen rakastunut tähän uuteen koneeseen! Ihana iso näyttö ja kaikki mahdolliset herkut! Enää ei tarvi taistella koneen kans vaan kaikki toimii just niinku pitääkin. On tää aika luksusta ;) Ja suht hassua tuossa koneen hinnassa on se että sillon ku mä tilasin tuon niin sillä oli hintaa 999€, muutama päivä sen jälkeen ku olin koneen tilannut niin hinta olikin 1099€, eli juuri oikeaan aikaa tilasin. Yks tässä on vaan ollut vähän hassua.. Mä en oikeen millään ole tottunut tähän näppikseen.. Kirjottelen välillä ihan mitä sattuu joten älkää ihmetelkö jos jonku aikaa on teksteissä tavallista enemmän typoja ;)

Ja sitten niihin tavallisiin, eli käsitöihin. Anttilasta ostin sitä Sofie puuvillalankaa hirveen kasan kun sain idean ja tässä olisi sitten lopputulosta.



Settiin kuuluu siis lyhythihainen jakku, liivimekko ja housut. Mekosta tuli hiukkasen lyhyt, tällä hetkellä vielä passaa mutta ei pitkään joten housut tein kaveriksi jotta mekko käy tunikasta sitten myöhemmin.
Ja kun lankaa on vielä jäljellä, ajattelin tehdä pukuun vielä topin ja hameen. Osia voi sitten mukavasti yhdistellä miten milloinkin haluaa :)

Jonkin verran on tullut maalailtuakin. Maalasin mamille syntymäpäivälahjaksi sellaisen teelaatikon jonka oon maalannut meille aiemmin sekä pari puulaatikkkoa. Toisen kaukosäätimille kun ne aina pyörii edessä ja toisen pienemmän, kannellisen kaikelle pikkusälälle jota neulomisessa tarvitsee. Ja sitten maalasin tällaisen ihanan tarjottimen:

Sinellissä kävin taas vaihteeksi ja siellä oli aivan ihana keijuaiheinen juliste ja heti tuli mieleen että tästä tulee hieno tarjotin. Se opn hyvä kun on pieni tytär niin voi sillä varjolla väsää kaikee tällaista sievää.. ;)

Tiimarissakin kävin tarjouksia katsastamassa ja mä oon pitemmän aikaa jo kattellu sellaista vitriinikehystä johon saisin Ninan hiuskiehkuran talteen. No, löysinhän mä sen ja kaiken lisäksi se oli vielä maalaamaton joten sain siitäkin sitten ihan ällöttävän ihanan ja sievän itte maalattua :D Tällainen siitä tuli! Kuva on vähän heikko mutta lasin takia siitä ei oikeen kunnollista saanut..
Jokin aikaa sitten neuloin Ninalle myös kirkkaan pinkin Polkadotinkin. Siitä ei ole tässä vaiheessa kuvaa, laitan sen myöhemmin. Kaveri naureskeli että käy huomioliivistä, on nimittäin suht äkänen väri.. :D Ja niinhän se kyllä onkin, lapsen kyllä paikantaa vähän kauempaakin se takki päällä!

Mä innolla odottelen ens kuun alkua. Ja Tallinnan reissua! Naapuri kysyi että haluaisinko lähteä hänen kanssaan päiväristeilylle Tallinnaan. Mä en oo viime vuosina oikeen päässyt yhtään mihinkään, Nina on ollut huono nukkumaan, itte oon ollut kauheen väsynyt ja Ninan isi kun on yrittäjä/muusikko niin Ninan hoito on sitten ollut pääasiassa mun hommia. Minä tietenkin olin heti innoissani samoten kun Ninan isikin (tuumasi vaan että pääset säkin joskus jonnekin! :) ) ja nyt mä innolla oottelen reissua. Pientä taistelusuunnitelmaa on jo naapurin kanssa tehty että miten sitten Tallinnassa edetään. Todennäköisesti mennään taksilla Karnaluksiin ja kävellen sitten takaisin satamaan ja katsastetaan siinä sitten matkan varrella olevat kaupat. Tuo Karnaluks kiinnostaa kyllä kaikista eniten, sinne kun pääsee niin todennäköisesti tulee sellainen olo kuin ois taivaaseen päässyt. Ajattelin katsella ainakin Addin pitkiä pyöröjä eli 1m - 2 m mittaisia ja langoista haluaisin ainaki puuvilla-viskoosia. Tuossa sivupalkissa kun oon seuraillut tuota langan ostoa ja kulutusta niin tarkoitus on ollut että langan osto ja kulutus ois suht balanssissa eli ihan älyttömästi ei enempää lankaa ostais kuin sitä neuloo. No, ihan näin ei oo käyny ja taitaa se viimeinen niitti tulla sit Tallinnan tuliaisista.. Mutta eipä se mitään, kerran ku pääsee niin täytyyhän sitä käyttää tilaisuus hyödykseen! Kuka sitä nyt Tallinnassa kävis lankaa ostamatta!!! :D

Ei kommentteja: