lauantai 10. toukokuuta 2008

Kamala flunssa! - What a flu!

Huh huh, oltiinpa Ninan kanssa sellaisessa flunssassa ettei ole ennen ollutkaan, ainakaan Ninalla. Ja tottakai me tultiin sairaaksi yhtäaikaa.. Ninalla nousi kuume ja kurkku oli niin kipeenä että aina kun yskäisi niin alkoi itkemään. Tätä kesti kolme päivää ja sitten alkoi lima irtoamaan. Ekana yönä Nina sai niin kovan yskänkohtauksen että tosissaan jo säikähdin, hän kun yski todella kovasti ja haukkoi henkeä. Tilanne meni kuitenkin sen verran nopeasti ohi etten sairaalaan yöllä lähtenyt. Äänikin Ninalla lähti kokonaan eikö hän pystynyt muuta kuin kuiskaamaan. Eikä varmaan tarvitse erikseen kertoa kuinka hän nukkui yöt... Mulla ittelläni ei ollut kuumetta mutta sitä kamalampi yskä ja nuha. Ääni oli niin painoksissa että tuntui jo välillä että mulla on miehekkäämpi ääni kuin Ninan isillä :D Eikä tilannetta ollenkaan auttau se että mulla on myös suht hyvät siitepölyallergiat.. No, nyt on kuitenkin toivuttu flunssasta, mulla on vielä pikkuyskä joka johtuu tuosta siitepölystä mutta tää on tuttua, näitä oireita mä saan kestää koko kesän. Hyvät univelathan tuosta jäi kun Nina nukkui pikku pätkissä eikä oma unikaan ollut kohdillaan mutta eiköhän sekin tässä korjaannu.

Wow, we had the most hidious flu we´ve ever had! Well, atleast what Nina´s had! And of course, we got sick at the same time. Nina had fever and her throat was so sore that every time she coughed, she started to cry. This lasted for a three days and then the pain eased but then she started to cough stuff out her throut and her nose was running all the time. She had major cough attacks, one night I really got scared because she was coughing so much that I wasn´t sure if she´s breathing enough.. Luckily that got better in a while. Nina lost her voice and she only whispered. I didn´t have any fever but a huge cough. And my voice was almost manlier than Nina´s dads :D But now were fine again, I still have a little cough but thats because I have these pollen allergies so I´ll suffer from this the whole summer.

Ja yllättäin mulla on taas sen miljoona kuvaa mitä mä haluan esitellä. Jospa aloittaisin noilla neulejutuilla. Tässä tulee eka kuva mun liivistä ja hameesta jotka sain valmiiks just ennen sairastumista. Tykkään tosi paljon lopputuloksesta, molemmat on mun omia suunnitelmia. Näköjään liivi kaipaa vielä yhden napin tuonne alas...


What a suprice, I got tons of pictures that I want to show! This first one is my vest and skirt that i finished just before we got sick. I really love that outfit, both are my own designs. I just should add one button for the vest..












Puku takaa

Ja tässä kuva takaa. Alunperin liivistä piti tulla jakku mutta tein typerän laskuvirheen ja takakappaleen yläosasta tuli liian kapea joten hihat eivät siihen istunutkaan ollenkaan. Joten siitä tuli sitten liivi :D Tarkoitus olisi tehdä vielä toinen ja korjata tämä ongelma.

Originally the vest was supposed to be a jacket. But I made a mistake with stitchcount in the upper back so the sleeves didn´t fit in it at all. So I just made it a vest. I´m going to do another one and correct that mistake.













HPIM1319Ja tässä on Ninan prinsessapusero! Malli on Sherbet Smock Top ja lankana Catania. Hihoista tuli lyhyemmät kuin alkuperäisessä mallissa koska mulla loppui lanka kesken! :D Mutta eipä se mitään, kaunis tuli paidasta kuitenkin ja ajattelin tehdä näitä vielä muutaman lisää.. :D

This is Nina´s top. The pattern is Sherbet Smock Top and I used Catania -yarn for it. The sleeves are shorten that they are in the pattern but that is because I ran out of yarn.. :D Well, it really doens´t matter, the result is still pretty and I intend to knit a few tops more.. :D







Tässä olikin sitten nämä valmistuneet neuleet. Maalaushommiakin oon jonkin verran tehnyt. Tiimarista ostin lasikantisen puulaatikon ja siitä ajattelin tehdä teelaatikon. Lasikanteen kiinnitin decoupage -tekniikalla riisipaperia ja muuten maalasin laatikon perus akryyliväreilla. Ja tältä se näyttää!

So there are the knittings I´ve finished. I´ve also been painting a bit. From Tiimari, I bought this wooden box with glass deck on top. On the glass, I attached a rice paper (?) with decoupage technique and painted the box with basic acrylic paints. And here is the result!


HPIM1318HPIM1315



HPIM1236

Maalasin myös uudet ruukut meidän bonsaille, tässä kuva niistä. I also painted new pots for our bonsai -trees, here they are.








Oon maalannut myös yhden puuarkun sekä tarjottimen.. I also have painted a wooden box and a tray..

HPIM1182a HPIM1288

Näiden kuvien jälkeen mun ei varmaankaan tartte kertoo että mä ja Ninan isä tykätään kauheesti japanilaisesta tyylistä.. :D I think after these pictures, I really don´t have to explain to you that me and Nina´s dad both love japanese style.. :D


HPIM1325Jaahas, mitäs vielä.. Voi ei, tottakai! Meinasi jo tärkein unohtua!! Mä hommasin sellasen jutun mistä oon jo vaikka kuinka kauan haaveillut.. ja mä en enää kyllä edes ymmärrä että miten ihmeessä mä oon neulonu viimeset 15 vuotta ilman näitä! Katsokaas.. Eli Knitpicks deluxe -setti. Ja mä oon niin rakastunut noihin että paiskon mäelle kaikki vanhat pyöröt! :D

I almost forgot, the most important thing that I got! I have been dreaming of these for a long time and finally i got them! And I don´t understand how I´ve been able to knit the past 15 years without these. :D I´m so in love with these!

Tietenkin mä olen vielä hankkinut kasan lehtiä ja kaikkee sellaista mutta ihan kaikkee mä en viiti alkaa kuvaamaan :D Taitaa olla jo ihan tarpeeks kuvia tässä postauksessa. Nyt mulla on taas sellanen neuleplääh meneillään, jotain täytyy veivata kokoajan mutta ei mitään sellaista jossa joutuu vähänkään ajattelemaan.. Tietenki tuo flunssan jälkeensä jättämä väsymys tähän vaikuttaa, eiköhän se tästä taas tasotu :D

Of course I have also bought a few magazines but I think I´ll leave the picture of them out this time, I´ll guess theres already enough pictures in this posting.. And I really haven´t had the energy to knit anything very interesting, I´m still quite tired because of the flu.

2 kommenttia:

Limeadine kirjoitti...

Hurjan tyylikäs tuo liivi- ja hamesetti! Mistä löytyisi hameen ohje, tekisin mielelläni samantyyppisen?

Neuleaddikti kirjoitti...

Moikka! Hame on mun oma suunnitelma. Siihen on vain yks koko, xs/s mutta on helposti muokattavissa. Kävi vaan niin kivasti että ohjetta kirjoittelin lyijykynällä paperilapulle samalla kun neuloin ja tässä yks aamu sitten kaadoin aamukahvini, koko mukillisen, lapun päälle.. :S Täytyis nyt ottaa ja kattoo että vieläkö siitä kirjoituksesta selvän saa jotta saisin sen kirjotettua puhtaaks, enhän mä enää muista että miten mä sen tarkalleen neuloin! :S Tää on niin tätä.. :D

Mutta kiitokset kommentista! Itse asiassa mä otin ja purin tuon liivin... alkoi niin kovasti ottaa päähän kun siitä en sitä jakkua saanut joten purin sen pois ja teen jakuksi uudelleen muutamalla pikku parannuksella :) Tuota lankaakaan kun ei saa enää mistään. Tää on tätä mun perfektionismia... ja kestääpä langat kauemmin :DD