perjantai 26. tammikuuta 2007

Ehtipä vierähtää aikaa...

11.1.2007

sitten viimeisen merkinnän. aika nihkeesti on menny tää syksy/talvi, jos tätä nyt talveks voi sanoa..

Kipeenä oon ollu kokoajan ja kipupolilla sitten viime kuussa totesivat että mulla on fibromyalgia. Eli kaikki mun kivut ei sitten olekaan tuon endometrioosin aikaansaannosta. Vaikka kyllähän mä sen tiesin, sen verran kummallisia oireita alkoi olemaan. Esimerkiksi viikkoja kestänyt unettomuus joka taas kuuluu sitten tuohon fibroon.. Tässä sitten ihan oon rauhassa ollut tytön kanssa kotona ja tehny käsitöitä minkä oon jaksanu ja pystyny.

Syksyllä tein tytölle tosi ihanan laskosmekon sinisestä kotiväkilangasta ja valkoisesta pörrölangasta. Mulla kokoajan pyöri päässä kuva sellaisesta luistelumekosta jota näkee jossain vanhemmissa leffoissa tyttöjen päällä ja lopputulos oli kyllä just sellanen. Suunnattoman sulonen siitä kyllä tuli. Sen jälkee tein sitten tytölle joulumekon, punaisesta puuvillalangasta ja vaaleanpunaisesta pörrölangasta ja tosi nätti tuli siitäkin. Mua ei jotenki kiinnostanu se perinteinen puna-valkoinen ja tuosta tuli kyllä kivannäköinen. Tuon mekon jälkeen alkoi tuntumaan että mä en jaksa enää tehä noita mekkoja! Mä oon tehny niitä jo sen miljoona että pikkuhiljaa haluais jo tehä jotai muuta.. Aloin sitten tekemään miehen isoäidille hartiahuivia. Siinä on tosi nätti mallineule, on kokonaan lehtikuviota ja lankana käytin siihen luumunväristä akryylilankaa. Se lämmittää mukavasti mutta ei kutita samalla tavalla kuin villa. Sen sain eilen illalla valmiiksi ja piti aloittaa heti toista, sinisestä akryylilangasta. Sen teen miehen tädille puolestaan..

Niin ja teinhän mä sitten siskopuolen pojalle lahjaksi ihanan pitsineuleisen vauvapuvun eli haalarin, takin ja myssyn, sinisestä kotiväkilangasta. Ja edelleenki mulla on tuolla kesken pari mekkoprojektia mutta ne ei iske nyt kyllä yhtään, pakko keksiä välillä jotai muuta..

Nyt ei oo vaan oikee mitää sellasta keksiny mistä oikeen innostuis.. jotai pitäs keksiä.. Vois tietenki alkaa suunnittelemaan taas jotai ihan omaa mallia.. Ja tietenki sitä vois tehä ittellekki jotai välillä.. Tietenki vois alkaa neuloo ittelle hametta, vois tehä sellasen ihan nilkkapitusen hameen joka vois tuolta puolesta reidestä aika reippaasti alkaa levenemään.. hmm.. täytyypä suunnitella..

Täytyy sitten lisäillä uusia kuvia kun saan niitä otettua, vielä en oo ehtiny.. muutenki vois tännekin vähän useemmin kirjotella vastaisuudessa.. Se vaan tahtoo aina jäädä kun on väsyny ja kipee..

Mutta eiköhän se tästä, lähe taas etenee. Mä meen jatkaa hartiahuivia nro 2 ja kypsyttelemään uusia ideoita!

Ei kommentteja: