perjantai 26. tammikuuta 2007

Vihdoinkin!!

12.7.2006

...sain väsättyä tän blogin! Eikä kestäny montaakaan kuukautta.. Pitkän aikaa on ollu jo suunnitteilla mutta eipä oo saanu aikaseks. No, parempi myöhään ku ei milloinkaan!

Eli mä siis olen 28-vuotias kotiäiti. Pääosin mua työllistää tällä hetkellä tuo pikkutyttö joka just tällä hetkellä nukkuu päikkäreitä. Ja siihän sitä on hommaa! Se kun ei oo paikallaan hetkeekään..

Ja mun intohimo... käsityöt! Ja varsinki tuo neulominen. Mulla on kokoajan tekeillä useempi neule ja viimeaikoina ne on painottunut tuonne pitsineuleiden tekoon. Materiaalina oon pääasiassa käyttäny Kotiväki lankaa. Se kun on mukavan ohkasta ja neulepinnasta tulee mukavan selkeetä varsinkin pitsineuleita tehdessä. Ja vähän aikaa sitten kun tuli uusia ihania värejäkin!

Eilen tuossa aloittelin uusinta proggista. Eli tarkoituksena olis tehdä tytölle sellanen juhlamekko ettei oo ennen nähty!! Mistään lehdistä en oo sellasen mallia vielä löytänyt joten suunnittelin itse. Mekkoon tulee muutamaa erilaista pitsineulemallia, jokunen reikäkrs joihin sitten pujotan satiininauhaa. Lankana käytän valkoista Kotiväkeä. Mekosta tulee kokopitkä pitkillä (puhvi)hihoilla ja helmassa on alussa 400 silmukkaa mikä tekee suunnilleen 125 cm . Mahtava mekko pitäisi tulla jos vaan saan sen onnistumaan. Mutta sen tässä näkee työn edetessä. Aika hidasta sitä on tehdä kun alussa on noita silmukoita niin paljon mutta kyllä se siitä edistyy, hitaasti mutta varmasti.

Tuossa aamusella tyttären suotuisalla avustuksella otin kuvia aikaisemmin tehdyistä neuleista. Niitä voi sitten käydä kurkkimassa tuolla valokuva-albumin puolella. Jonkin verran oon myös tilauksesta tehnyt neuleita, lähinnä vauvoilla ja pienille lapsille mutta aikuisillekin on tullut väsäiltyä kaikenlaista. Ja tilauksesta teen edelleenkin, mulle saa laittaa sähköpostia jos jokin kiinnostaa.. Edes mallia ei tarvii olla valmiina jos ei halua tiettyä juttua, mulla on paljon malleja ja ideoita. Työkseni mä en näitä tee, käsitöillä ku ei tuntipalkalle pääse..

Mutta kyllä tää kiva harrastus on! Tytön syntymän jälkeen on kyllä käsitöiden teko vähentyny tosi paljon mutta sehän on selvä. Nykyään tulee sit käsitöitä tehtyä pääasiassa iltaisin ku tytön on saanu nukkumaan. Ja käsitöitä tuun varmasti tekemään niin kauan ku kädet liikkuu!

Ei kommentteja: